Silniční podmínky
Monti | 06. 01. 2006 | Přečteno 1774x |
Extrémní zima přináší mnoho radostí a to hlavně nadšencům pro bílé sporty. Dostat se do středisek v okolí Lipna znamená, že je zapotřebí použít mistní komunikace. Je všeobecně známo, že silnice kolem naší přehradní nádrže se nesmí chemicky udržovat, což má za následek uježděnou, zledovatělou vozovku od přední Výtoně až po Novou pec. Já jsem dnes musel použít komunikaci mezi obcemi Lipno nad Vltavou a Frymburk a v nejednu chvíli jsem děkoval za mé rozhodnutí, že tuto cestu nebudu absolvovat s mojí dcerou... (více uvnitř článku)
Na celém tomto úseku je vozovka spíše pro vyznavače adrenalinových sportů. Vyjeté koleje Vám nedají oddechnout po celou délku trasy. Malá nepozornost může mít za následek "vyhození" z vyjetých kolejí a umístnění Vašeho vozidla v bílé závěji lemující cestu (v lepším případě).
Zhruba v půli cesty jsem zastavoval u modré dodávky, vedle níž stál párek vyděšených chlapíků. Dodávka spočinula svou zadní částí mimo vozovku. Po dotazu na jejich stav a ujištění, že se jim nic nestalo jsem měl možnost pohlédnout do tváře mladšího z nich. Vyděšeně mne ujišťoval, že jel nanejvýš čtyřicet a má zbrusu nové zimní pneu a že by se na to vy****. Na základě mých právě nabytých zkušenostech jsem mu věřil každé slovo.
Po zhodnocení, že mé malé autíčko těžko vytáhne dodávku a že již mají zavolaný vyprošťovací vůz jsem se jal pokračovat směr Milná.
V tu chvíli se na proti mně vyrojila kolona aut našich holandských návštěvníků. Šest aut z deseti mělo nasazeno řetezi. Není zatěžko uhodnout od čeho je silnice tak rozbitá. Mimo kolejí je totiž vozovka pokryta nekonečnými dírami, které způsobují právě řetězi řidičů, kteří přijíždějí do Čech zvesela na letních pneu. Takovéto řidiče pak není težké potkat s nasazenými řetězi třeba i ve Větřní, Vyšším Brodě či v Loučovicích, tedy na místech, kde je vozovka upravena chemicky a se zimními pneumatikami sjízdná bez větších problémů. Škoda, že naše celnice a policie si nebere příklad od našich rakouských sousedů, kteří Vás bez zimního vybavení do své země prostě nepustí (viz příběhy z hraničního přechodu Studánky).
Nezbyde nám nic jiného, než se obrnit trpělivostí, našim dětem vysvětlit, že vzít je na výlet do Frymburku je příliš riskantní, našetřit na nové tlumiče a z jara sledovat látování děr asfaltem po zimním nájezdu nepoučených západních bratří... Buďte opatrní.
Zhruba v půli cesty jsem zastavoval u modré dodávky, vedle níž stál párek vyděšených chlapíků. Dodávka spočinula svou zadní částí mimo vozovku. Po dotazu na jejich stav a ujištění, že se jim nic nestalo jsem měl možnost pohlédnout do tváře mladšího z nich. Vyděšeně mne ujišťoval, že jel nanejvýš čtyřicet a má zbrusu nové zimní pneu a že by se na to vy****. Na základě mých právě nabytých zkušenostech jsem mu věřil každé slovo.
Po zhodnocení, že mé malé autíčko těžko vytáhne dodávku a že již mají zavolaný vyprošťovací vůz jsem se jal pokračovat směr Milná.
V tu chvíli se na proti mně vyrojila kolona aut našich holandských návštěvníků. Šest aut z deseti mělo nasazeno řetezi. Není zatěžko uhodnout od čeho je silnice tak rozbitá. Mimo kolejí je totiž vozovka pokryta nekonečnými dírami, které způsobují právě řetězi řidičů, kteří přijíždějí do Čech zvesela na letních pneu. Takovéto řidiče pak není težké potkat s nasazenými řetězi třeba i ve Větřní, Vyšším Brodě či v Loučovicích, tedy na místech, kde je vozovka upravena chemicky a se zimními pneumatikami sjízdná bez větších problémů. Škoda, že naše celnice a policie si nebere příklad od našich rakouských sousedů, kteří Vás bez zimního vybavení do své země prostě nepustí (viz příběhy z hraničního přechodu Studánky).
Nezbyde nám nic jiného, než se obrnit trpělivostí, našim dětem vysvětlit, že vzít je na výlet do Frymburku je příliš riskantní, našetřit na nové tlumiče a z jara sledovat látování děr asfaltem po zimním nájezdu nepoučených západních bratří... Buďte opatrní.
K tomutu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!